ÚJ ÚT ÓVODA, ÁLTALÁNOS ISKOLA, SZAKISKOLA, KÉSZSÉGFEJLESZTŐ ISKOLA, KOLLÉGIUM, FEJLESZTŐ NEVELÉS-OKTATÁST VÉGZŐ ISKOLA, EGYSÉGES GYÓGYPEDAGÓGIAI ÉS MÓDSZERTANI INTÉZMÉNY HEGYHÁTI ALAJOS TAGINTÉZMÉNYE
OM azonosító: 038530
Cím: 2853 Kömlőd, Szabadság u. 23.
Telefon: 34/578-610 (Fax: 06-34/578-612)
E-mail: hegyhatikomlod@gmail.com
Honlap: https://hegyhatisuli5.webnode.hu
Intézményvezető: Számné Maurer Hajnalka
Tagintézményvezető: Molnár Sándor András
Pályaválasztási felelős: Borbély Melinda
Elérhetősége: 0630/923-9537, mikesmelcsi@gmail.com
Pályaválasztási rendezvények időpontjai (nyílt nap):
- 2023. év december 1. nap (péntek) 9:00 - 12:00
- szakmai konzultáció mindegyik szakon
- online bemutató: Virtuális bemutatkozás iskolánk új honlapján.
Induló képzési formák (technikum/szakképzés)
Iskolatípus | Tanulmányi terület(ek) / Tagozat(ok) kódja | Szakmai képzés tanulmányi területe / Tagozat | Szakmai oktatás ágazata | Középiskolai évfolyamok száma / Képzési idő | Az oktatás sajátos jellemzői[1] | A tanulmányi területen oktatott idegen nyelv(ek) megadása (rangsor szerint) | Megszerezhető szakképesítés / szakképzettség, kimenet (szakirány megadásával); A gyakorlati évfolyamokon megszerezhető ismeretek | Sajátos nevelési igényű (SNI) tanulók fogadása | Engedélyezett osztály / csoport / felvehető létszám |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
készség-fejlesztő iskola | 0001 |
Nappali |
háztartástan-életvitel, konyhai kisegítő szak | 4 évfolyam középsúlyos értelmi fogyatékosok részére |
A tanulmányi területre értelmileg akadályozott/középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók jelentkezhetnek; felvétel kizárólag a sajátos nevelési igényt megállapító szakértői bizottság szakvéleménye alapján lehetséges. |
- | háztartástan-életvitel, konyhai kisegítő szakon készségfejlesztő iskolai vizsga bizonyítványt | igen | 6 |
készség-fejlesztő iskola | 0002 | Nappali | takarítói kisegítő, mosodai kisegítő szak | 4 évfolyam középsúlyos értelmi fogyatékosok részére |
A tanulmányi területre értelmileg akadályozott/középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók jelentkezhetnek; felvétel kizárólag a sajátos nevelési igényt megállapító szakértői bizottság szakvéleménye alapján lehetséges. |
- | takarítói kisegítő, mosodai kisegítő szakon készségfejlesztő iskolai vizsga bizonyítványt | igen | 6 |
készség-fejlesztő iskola | 0004 | Nappali | udvaros, kert- és parkápoló, habilitációs célú munkavégzés integrált munkavégzésre képes tanulók részére | 4 évfolyam középsúlyos értelmi fogyatékosok részére |
A tanulmányi területre értelmileg akadályozott/középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók jelentkezhetnek; felvétel kizárólag a sajátos nevelési igényt megállapító szakértői bizottság szakvéleménye alapján lehetséges. |
- | udvaros, kert- és parkápoló szakon készségfejlesztő iskolai vizsga bizonyítványt | igen | 6 |
[1] Egyedi megoldást alkalmazó intézmény; magyar-…….. két tanítási nyelvű iskolai oktatás; ……….… nemzetiségi nevelés-oktatás; sportiskolai nevelés-oktatás; művészeti tanulmányi terület; testnevelés tanulmányi terület; emelt szintű oktatás ……..…. tantárgy(ak)ból; emelt óraszám ……..…. tantárgy(ak)ból; sajátos nevelési igényű tanulók számára, SNI típusa
Felvételi eljárás
Az általános iskolai tanulmányi eredmény alapján történik.
Iskolánk
Intézményünk 1954-ben kezdte meg működését Kömlődön a volt Hugonnay kúriában.
2005-től intézményünkben készségfejlesztő iskola is helyet kapott, azóta is három szakmacsoporton belül tanulhatnak növendékeink. 2009 őszétől iskolánk tagintézmény lett.
Pedagógiai elveinkben a gyermekközpontú pedagógia első helyen szerepel. Nevelési modellünk: a hátrányok kompenzálására, a jól működő részképességek kihasználására, erősítésére való törekvés az önkiszolgálás, szocializálódás és munkára nevelés középpontba helyezésével.
A fejlesztőiskola, az általános iskola, a szakiskola, és a kollégium egymással „karöltve” működik. A kollégiumi elhelyezést igénylő tanulók (a megye távolabbi falvaiból, városaiból) kéthetente hétvégén is a kollégiumban maradhatnak.
Az iskola tanárai a tanulók egyéni eltéréséhez alkalmazkodó differenciált nevelési-oktatási programot vallanak magukénak. Célunk a tanulók szociális alkalmazkodóképességének formálása annak érdekében, hogy egyszerű társas kapcsolatokat tudjanak fenntartani, amelyekkel a társadalom védő feltételei között kiegyensúlyozott emberi életet élhetnek.
Tanulóinkat a Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői és Rehabilitációs Bizottság határozata alapján iskolázzuk be.
Készségfejlesztő iskolánkban több szakma alapjait sajátíthatják el a fiatalok:
- háztartástan, konyhai kisegítő,
- mosodai kisegítő, kisegítő takarító,
- udvaros, kert és parkápoló, habilitációs célú munkavégzés integrált munkavégzésre képes tanuló számára.
A készségfejlesztő iskolának négy évfolyama van, amelyből kettő közismereti képzést folytató évfolyam, kettő, az életkezdéshez való felkészülést, a munkába állást lehetővé tevő egyszerű betanulást igénylő munkafolyamatok elsajátítását célzó gyakorlati jellegű évfolyam.
A sikeresen teljesített gyakorlati évfolyam új modulok tanulásával folytatható. Képzésünk nem ad OKJ-s bizonyítványt.
Tanulóink egyéni fejlődését rehabilitációs órákon és a tanórákon kívül fejlesztő szolgáltatásokkal biztosítjuk: logopédia, zeneterápia, terápiás lovaglás, egyéni rehabilitáció, sport- és táncfoglalkozások, művészeti tevékenységek.
Rendszeresen részt veszünk tanulmányi és sportversenyeken, művészeti találkozókon, kiállításokon, ahol tanulóink bizonyíthatják (akár integrált környezetben is), hogy ők is értékes, hasznos tagjai a társadalomnak. Nagy hangsúlyt fektetünk a tehetséggondozásra. Tehetséges tanulóink hazai és nemzetközi sportversenyeken és fesztiválokon is megcsillogtathatják felkészültségüket, kitartásukat, akaraterejüket.
Kapcsolatrendszerünket igyekeztünk úgy kialakítani, hogy segítsenek tanulóink társadalmi integrációjában (székhelyintézmény, értelmileg akadályozottakat foglalkoztató társintézmények, lakóotthonok, alapítványok, helyi szervezetek, stb.) Sajnos a nehézkes közlekedési viszonyok miatt védőmunkahelyek megszervezésére nincs lehetőségünk.