ÚJ Út Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Kollégium, Fejlesztő Nevelés-Oktatást Végző Iskola, Egységes Gyógypedagógiai és Módszertani Intézmény Hegyháti Alajos Tagintézménye
2017-11-02 13:50

ÚJ ÚT ÓVODA, ÁLTALÁNOS ISKOLA, SZAKISKOLA, KÉSZSÉGFEJLESZTŐ ISKOLA,  KOLLÉGIUM, FEJLESZTŐ NEVELÉS-OKTATÁST VÉGZŐ ISKOLA, EGYSÉGES GYÓGYPEDAGÓGIAI INTÉZMÉNY HEGYHÁTI ALAJOS TAGINTÉZMÉNYE 

OM azonosító: 038530
Cím: 2853 Kömlőd, Szabadság utca 23.
Telefon: 34/578-610
E-mail: kemhegyhati@gmail.com
Honlap: https://hegyhatisuli5.webnode.hu

Főigazgató: Számné Maurer Hajnalka
Tagintézmény-igazgató: Borbély Melinda

Pályaválasztási felelős: Borbély Melinda
Elérhetősége: +36 30 923 9537; kemhegyhati@gmail.com 


Pályaválasztási rendezvények időpontjai (nyílt nap):

  • 2024. december 4. (csütörtök), 9:00 - 12:00 óra
  • Online bemutató: Virtuális bemutatkozás iskolánk új honlapján.


Induló képzési formák (technikum/szakképzés)

IskolatípusTanulmányi terület(ek) / Tagozat(ok)Szakmai képzés tanulmányi területe /TagozatSzakmai oktatás ágazataKözépiskolai évfolyamok száma / Képzési időAz oktatás sajátos jellemzőiMegszerezhető szakképesítés / szakképzettség, kimenet (szakirány megadásával) ; A gyakorlati évfolyamokon megszerezhető ismeretekA tanulmányi terülten oktatott idegen nyelv(ek) megadása rngsor szerintSajátos nevelési igényű (SNI) tanulók fogadásaEngedélyezett osztály / csoport / felvehető létszám
készségfejlesztő iskola 0001 Nappali Háztartástan-életvitel, konyhai kisegítő szak 2 év előkészítő +2 évfolyam középsúlyos értelmi fogyatékosok részére A tanulmányi területre értelmileg akadályozott/középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók jelentkezheztnek; felvétel kizárólag a sajátos nevelési igényt megállapító szakértői bizottsdág szakvéleménye alapján lehetséges háztartástan-életvitel, konyhai kisegítő szakon készségfejlesztő iskolai vizsgabizonyítvány - igen 8
készségfejlesztő iskola 0002 Nappali Takarítói kisegítő, mosodai kisegítő szak 2 év előkészítő +2 évfolyam középsúlyos értelmi fogyatékosok részére A tanulmányi területre értelmileg akadályozott/középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók jelentkezhetnek; felvétel kizárólag a sajátos nevelési igényt megállapító szakértői bizottság szakvéleménye alapján lehetséges takarítói kisegítő, mosodai kisegítő szakon készségfejlesztő iskolai vizsgabizonyítvány - igen 8
készségfejlesztő iskola 0003 Nappali Textil- és fonalmentő, palántanevelő 2 év előkészítő +2 évfolyam középsúlyos értelmi fogyatékosok részére A tanulmányi területre értelmileg akadályozott/középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók jelentkezhetnek; felvétel kizárólag a sajátos nevelési igényt megállapító szakértői bizottság szakvéleménye alapján lehetséges textil- és fonalmentő, palántanevelő szakon készsgéfejlesztő iskolai vizsgabizonyítvány - igen 8
készségfejlesztő iskola 0004 Nappali Udvaros, kert- és parkápoló, habilitációs célú munkavégzés integrált munkavégzésre képes tanulók részére 2 év előkészítő +2 évfolyam középsúlyos értelmi fogyatékosok részére A tanulmányi területre értelmileg akadályozott/középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók jelentkezhetnek; felvétel kizárólag a sajátos nevelési igényt megállapító szakértői bizottság szakvéleménye alapján lehetséges  udvaros, kert- és parkápoló szakon készségfejlesztő iskolai vizsgabizonyítvány - igen 8


Felvételi eljárás

Az általános iskolai tanulmányi eredmény alapján történik.


Iskolánk

Intézményünk 1954-ben kezdte meg működését Kömlődön a volt Hugonnay kúriában.

2005-től intézményünkben készségfejlesztő iskola is helyet kapott, azóta is három szakmacsoporton belül tanulhatnak növendékeink. 2009 őszétől iskolánk tagintézmény lett.

Pedagógiai elveinkben a gyermekközpontú pedagógia első helyen szerepel. Nevelési modellünk: a hátrányok kompenzálására, a jól működő részképességek kihasználására, erősítésére való törekvés az önkiszolgálás, szocializálódás és munkára nevelés középpontba helyezésével.

A fejlesztőiskola, az általános iskola, a szakiskola, és a kollégium egymással „karöltve” működik. A kollégiumi elhelyezést igénylő tanulók (a vármegye távolabbi falvaiból, városaiból) kéthetente hétvégén is a kollégiumban maradhatnak.

Az iskola tanárai a tanulók egyéni eltéréséhez alkalmazkodó differenciált nevelési-oktatási programot vallanak magukénak. Célunk a tanulók szociális alkalmazkodóképességének formálása annak érdekében, hogy egyszerű társas kapcsolatokat tudjanak fenntartani, amelyekkel a társadalom védő feltételei között kiegyensúlyozott emberi életet élhetnek.

Tanulóinkat a Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői és Rehabilitációs Bizottság határozata alapján iskolázzuk be.

Készségfejlesztő iskolánkban több szakma alapjait sajátíthatják el a fiatalok:

  • háztartástan, konyhai kisegítő,
  • mosodai kisegítő, kisegítő takarító,
  • textil- és fonalmentő, palántanevelő
  • udvaros, kert- és parkápoló, habilitációs célú munkavégzés integrált munkavégzésre képes tanulók számára.

A készségfejlesztő iskolának négy évfolyama van, amelyből kettő közismereti képzést folytató évfolyam, kettő az életkezdéshez való felkészülést, a munkába állást lehetővé tevő egyszerű betanulást igénylő munkafolyamatok elsajátítását célzó gyakorlati jellegű évfolyam.

A sikeresen teljesített gyakorlati évfolyam új modulok tanulásával folytatható. Képzésünk nem ad OKJ-s bizonyítványt.

Tanulóink egyéni fejlődését rehabilitációs órákon és a tanórákon kívül fejlesztő szolgáltatásokkal biztosítjuk: logopédia, zeneterápia, terápiás lovaglás, egyéni rehabilitáció, sport- és táncfoglalkozások, művészeti tevékenységek.

Rendszeresen részt veszünk tanulmányi és sportversenyeken, művészeti találkozókon, kiállításokon, ahol tanulóink bizonyíthatják (akár integrált környezetben is), hogy ők is értékes, hasznos tagjai a társadalomnak. Nagy hangsúlyt fektetünk a tehetséggondozásra. Tehetséges tanulóink hazai és nemzetközi sportversenyeken és fesztiválokon is megcsillogtathatják felkészültségüket, kitartásukat, akaraterejüket.

Kapcsolatrendszerünket igyekeztünk úgy kialakítani, hogy segítsenek tanulóink társadalmi integrációjában (székhelyintézmény, értelmileg akadályozottakat foglalkoztató társintézmények, lakóotthonok, alapítványok, helyi szervezetek stb.) Sajnos a nehézkes közlekedési viszonyok miatt védőmunkahelyek megszervezésére nincs lehetőségünk.